Op woensdag 20 maart organiseert het Welzijn College, ROC Midden Nederland het symposium “Hybride Leren”. Samen met de partners uit het werkveld en studenten overstijgen ze de grenzen van praktijk versus onderwijs. Aan de hand van workshops, student dates, rondleidingen en een lezing van gastspreker Carla Oonk (Wageningen University) ontdekken we nieuwe methodieken om relevant en toepasbaar praktijkonderwijs te ontwerpen. Hybride onderwijs dus.

Hybride Leren

Bij het Welzijn College leiden ze studenten op die weten wat er speelt in de praktijk. Dit leren ze door zoveel mogelijk ervaring op te doen bij organisaties die samen met ons nadenken over praktijkopdrachten en nieuwe vormen van onderwijs. Zo ervaren ze direct de meerwaarde van hun werk en leveren ze een belangrijke bijdrage aan de regio. Mooie voorbeelden van hybride onderwijs zijn de wijkleerbedrijven die aan het Welzijn College zijn verbonden.

Carla Oonk

Gastspreker Carla Oonk (onderzoeker, docent en onderwijscoördinator bij de leerstoelgroep Education and Learning Sciences aan Universiteit Wageningen) ontwikkelde samen met haar collega’s de zogenaamde ‘boundary crossing’ rubric een instrument dat jou en je collega’s kan helpen om: te leren van elkaar wie je bent en wat je in huis hebt, effectief samen te werken, wederzijds perspectief en begrip op te maken, en tenslotte tot nieuwe, innovatieve manieren van werken te komen over de grenzen van je bestaande aanpak heen.